czwartek, 12 lutego 2015

Owsianka zapiekana z jabłkami i czekoladą

Uwielbiam owsiankę chyba w każdym wydaniu. Najczęściej jadam ją klasycznie, gotowaną na mleku z dodatkiem orzechów i owoców lub tego, co akurat mam pod ręką. Dziś postanowiłam przygotować owsiankę zapiekaną w piekarniku z jabłkami, cynamonem i gorzką czekoladą. Taką owsiankę można zajadać na ciepło lub zimno. Jeśli chcecie przygotować ja na śniadanie, polecam zalać płatki mlekiem wieczorem i wstawić na noc do lodówki. Przygotowanie takiej owsianki zajmie wtedy znacznie mniej czasu. Może przepis przyda się na jutrzejsze śniadanie? Myślę, że po dzisiejszych tłustoczwartkowych rarytasach warto rozpocząć piątek czymś lekkim, a zarazem pożywnym :) 




Składniki (na 2 porcje):
130 g (1 szklanka) płatków owsianych górskich
3/4 szklanki* mleka
1 średnie jabłko
1/2 łyżeczki cynamonu
1 jajko
6 kostek gorzkiej czekolady (u mnie 60%)
1 łyżka domowego cukru waniliowego
3 łyżki gęstego, greckiego jogurtu
1/2 łyżeczki masła (do wysmarowania foremek)

*szklanka 250 ml


Płatki owsiane dzień wcześniej zalać mlekiem, wymieszać i wstawić na noc do lodówki. Rano dodać do płatków roztrzepane jajko, jogurt, cukier waniliowy, obrane i starte na dużych oczkach jabłko, cynamon oraz posiekaną czekoladę. Wymieszać do połączenia się składników. Małe foremki do zapiekania wysmarować masłem. Przełożyć do nich owsiankę i wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika. Piec przez ok. 25-30 minut, do zrumienienia się wierzchu. Smacznego! 


2 komentarze:

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...