piątek, 21 czerwca 2013

Pizza z salami, pieczarkami i mozzarellą

Pomimo upałów przyjęłam wczoraj zamówienie na pizzę. Kilkadziesiąt minut spędzonych przy gorącym piekarniku, uświadomiły mnie, że pieczenie w takim upale, wcale nie jest dobrym pomysłem. Ale już po pierwszym kęsie stwierdziłam, że taka pizza warta była poświęcenia. Tak więc, przedstawiam Wam dzisiaj przepis na pyszną pizzę z salami, pieczarkami i mozzarellą. Na cienkim cieście, nie inaczej - bo tak lubimy najbardziej.


Składniki (na dwie duże pizze średnicy ok. 32 cm):
Ciasto:
400 g mąki pszennej
220 ml ciepłej wody
20 g świeżych drożdży
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru
2 łyżki oliwy z oliwek
Dodatki:
250 g mozzarelli w kulce
200 g sera edamskiego
4 duże pieczarki
2 średnie cebule
16 dużych plastrów salami
Sos:
4 łyżki pikantnego ketchupu
2 łyżki koncentratu pomidorowego
2 ząbki czosnku
1 łyżeczka cukru
2 łyżki posiekanego świeżego oregano
2 łyżki oliwy z oliwek
szczypta płatków chili
sól (do smaku)
świeże zmielony czarny pieprz (do smaku)



Ciasto: Drożdże rozpuścić w ciepłej wodzie z dodatkiem cukru i łyżki mąki. Do reszty mąki dodać sól. Kiedy drożdże podrosną połączyć je z mąką i dodać oliwę. Wyrobić gładkie, elastyczne ciasto. Miskę z ciastem przykryć ściereczką i odstawić do podrośnięcia na ok. 40 minut. 
Sos: Ketchup wymieszać z koncentratem, dodać posiekane oregano, przeciśnięty przez praskę czosnek, cukier, oliwę, sól, pieprz i chili. Wymieszać. 
Podrośnięte ciasto podzielić na pół. Każdą część rozwałkować na okrąg o średnicy ok. 32 cm i grubości 0,5 cm. Posmarować sosem. Dodać pokrojoną na półplasterki cebulę, pieczarki pokrojone na plasterki, plastry salami, mozzarellę i starty żółty ser. Pizze włożyć do nagrzanego do 200 stopni piekarnika na ok. 15-18 minut. Smacznego!

Rady: Ciasto można także zagnieść w robocie lub (podobnie jak ja) w automacie do wypieku chleba na funkcji ciasto/ciasto na pizzę.
Sos można także przygotować ze świeżych pomidorów, obranych ze skórki i podsmażonych na oliwie z pozostałymi dodatkami i odrobiną koncentratu pomidorowego. Ta wersja jest jednak szybsza.


8 komentarzy:

  1. ulubiona pizza mojego Emka, moja z resztą tez:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wieki nie piekłam pizzy. Wygląda przepysznie :)

    pozdrawiam

    Malwinna

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyyszna pizza... A dzisiaj u mnie pizza również :D Idealny, leniwy posiłek na upał :D Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Odkryłam Twoją kuchnię przypadkiem i.... już z niej nie wychodzę tym bardziej że właśnie ruszam z moim nowym blogiem o tej tematyce. Zaglądaj i do mnie. Zapraszam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przez Ciebie mam teraz ochotę na pizzę:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Pizza wygląda wyśmienicie !
    Zjadłabym kawałeczek z największą przyjemnością :)
    Pozdrawiam
    myszkagotuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszna. Bardzo dobre przepisy nie tylko na pizze, ale np. jak na 3 bit. Cudo ta pizza. Mam przez Ciebie na taką ochote ! xD

    OdpowiedzUsuń
  8. Pizza idealna. Ciasto cieniutkie.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...