środa, 28 listopada 2012

Chili con carne z czekoladą

To zdecydowanie moje smaki :) Ostro, ostrzej...a przy tym bardzo pożywnie. Chili con carne wywodzi się z kuchni meksykańskiej, w której przenikają się fantastyczne aromaty i smaki. Taka też jest ta potrawa. Dodatek czekolady nie jest wymagany, ale jej aromat świetnie podkręca smak całego dania. Warto spróbować! 


Składniki:
500 g chudej mielonej wołowiny
1 duża cebula
2 łyżki oliwy z oliwek
3 ząbki czosnku
1-2 papryczki chili (lub sporo chili w płatkach)
1/2 łyżeczki kuminu (kmin rzymski) 
400 g pomidorów z puszki
400 g bulionu wołowego 
1 średnia czerwona papryka
1 puszka czerwonej fasoli
2 kostki gorzkiej czekolady (minimum 70%)
sól (opcjonalnie)




W dużym naczyniu podgrzać oliwę. Dodać pokrojoną w kostkę cebulę, posiekany czosnek, kumin oraz chili. Chwilę podsmażyć, nie doprowadzając do zrumienienia się czosnku. Dodać wołowinę i smażyć do miękkości. Dodać pomidory z puszki i bulion wołowy. Dusić około 20 minut do zredukowania się płynu i zagęszczenia. Dorzucić pokrojoną w kostkę paprykę i chwilę pogotować. Dodać odsączoną fasolę z puszki. Wymieszać do połączenia się składników. Pod koniec gotowania dodać czekoladę i wymieszać do rozpuszczenia. Podawać z ryżem, pieczywem, tortillą lub nachos. 

7 komentarzy:

  1. Troche mi sie kojarzy z mole poblano - tam tez czekolada dodaje charakteru :) Pysznie sie zapowiada!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W mole czekolada gra jedną z głównych ról i choć jeszcze nie robiłam tego dania, wiem, że na pewno by mi posmakowało :)

      Usuń
  2. jak dla mnie bomba! chili con carne uwielbiam, ale z czekoladą nie próbowałam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. super! mój łasuch lubi takie połączenia czekolady, muszę wypróbować przy najbliższej okazji:)

    OdpowiedzUsuń
  4. połączenie ostrego smaku i czekolady musi być wspaniałym doświadczeniem dla kubków smakowych ;)
    super!

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie zrobiłam obiad z tego przepisu. Genialny!! Ta ostrość podkreślona czekoladą.. :) Polecam wszystkim! Dzięki za podzielenie się pomysłem :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...