sobota, 28 stycznia 2012

Grysikowe ciasteczka z marmoladą różaną

To jedne z tych ciastek, które robi się ekspresowo. Odmierzasz składniki, wrzucasz do miski i zagniatasz ciasto. Formujesz kuleczki i robisz dołki, nadziewając je marmoladą, lub czymkolwiek chcesz. Potem tylko siup do piekarnika i za 20 minut, możesz je schrupać popijając aromatyczną kawą lub zieloną herbatą.


Składniki: 
250 g mąki pszennej
250 g kaszy manny
250 g białego cukru
120 g masła
2 jajka
1-2 łyżki serka naturalnego lub kwaśnej śmietany
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
kilka kropli aromatu waniliowego
marmolada różana (lub dowolne nadzienie - raczej gęsty dżem, czekolada)



Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy kaszę mannę, cukier, pokrojone w małą kostkę masło, jajka, olejek i proszek do pieczenia. Na końcu dodajemy serek lub śmietanę. Zagniatamy ciasto. Owijamy w folię spożywczą i wkładamy na ok. 20 minut do lodówki. Wyciągamy i formujemy małe kuleczki wielkości orzecha włoskiego. Delikatnie spłaszczamy. W środku robimy dziurkę i nakładamy odrobinę marmolady. Ciastka układamy na blaszce (w dużych odstępach) wyłożonej papierem do pieczenia i wstawiamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika (góra-dół). Pieczemy około 17-20 minut do zrumienienia się wierzchu. Smacznego! 

4 komentarze:

  1. o, mam właśnie nadmiar kaszy w domu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie też miałam nadmiar kaszy manny, więc przypomniałam sobie ten stary jak świat przepis. Odgrzebałam stare notatki i zrobiłam. Do kawki idealne!

      Usuń
  2. można zrezygnować ze śmietany?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obawiam się, że bez śmietany ciastka mogą być bardziej twarde. Nie rezygnowałabym w tym wypadku z jej dodatku.

      Usuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...